مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 04:202024-01-13حوادث

تغییر اقلیمِ آسیا؛ از رکوردهای گرما در 2023 تا شیوع بیماری ها


ظهر یکی از روزهای ماه ژوییه 2023 در استان «یاماگاتا» واقع در شمال شرق ژاپن، یک دختر نوجوان بیهوش در کنار دوچرخه اش در پیاده رو پیدا شد.

او که در راه بازگشت به خانه از مدرسه به خاطر دمای بالای هوا از حال رفته بود با علائم شدید گرمازدگی به سرعت به بیمارستان .

- ظهر یکی از روزهای ماه ژوییه 2023 در استان یاماگاتا واقع در شمال شرق ژاپن، یک دختر نوجوان بیهوش در کنار دوچرخه اش در پیاده رو پیدا شد.

او که در راه بازگشت به خانه از مدرسه به خاطر دمای بالای هوا از حال رفته بود با علائم شدید گرمازدگی به سرعت به بیمارستان منتقل شد اما به گفته رسانه های محلی همان شب به دلیل آسیب جدی به اندام های حیاتی درگذشت.

دمای هوای آن روز 35.

5 درجه سانتیگراد بود و به رغم آنکه در مقایسه با سایر شهرهای گرم شاید چندان داغ هم بنظر نرسد اما واقعیت این است که بر اساس گزارش آژانس هواشناسی ژاپن، این دما 7 درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین بالاترین دمای روزانه در ماه ژوییه در سال های 1991-2020 برای این منطقه بوده و به دلیل همراه شدن با رطوبت بالا برای بسیاری از مردم محلی که به این میزان گرما عادت ندارند، مشکل ساز می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مرکز رصد تغییرات اقلیمی کوپرنیک هفته پیش اعلام کرد سال 2023 گرم ترین سال کره زمین از زمان ثبت این داده ها در جهان بوده و بی تردید عواقب آن بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر اقلیمِ آسیا؛ از رکوردهای گرما در 2023 تا شیوع بیماری ها

تغییر اقلیمِ آسیا؛ از رکوردهای گرما در 2023 تا شیوع بیماری ها