مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 00:002024-01-17سياسي

«لیله الرغائب» شبِ خواستن و بخشیدن


لیله الرغائب اولین شب جمعه ماه رجب است که به شب آرزوها معروف بوده و این شب امتیاز خاصی برای بندگان خدا دارد که خداوند دست رد به سینه هیچ کس نمی زند.

- خبرگزاری فارس – کرمان: ماه رجب المرجب که می شود دل هایمان قرار ندارد و برای بهره جستن از فضائل این ماه هرلحظه را غنیمت می شمریم و اندک ثانیه ای را از دست نمی دهیم چراکه ائمه اطهار(ع) و بزرگان دینی به استفاده از فضیلت های این ماه سفارش های زیادی کرده اند.

رجب دریچه ای به سوی ماه رمضان و بهار قرآن است.

روزه اول، نیمه و روز آخر ماه رجب از سفارشاتی ست که در کلام بزرگان دینی به آن اشاره شده و مهم تر از همه ایام البیض این ماه است که 13، 14و 15 رجب مومنین و مومنات معتکف می شوند و دل از هرآنچه که متعلق به دنیاست کنده و در خانه خدا به معبود هستی بخش متوسل شده و از فیوضات این سه روز بهره مند می شود.

در روایات از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است: زمانی که یک سوم از اولین شب جمعه ماه رجب بگذرد فرشته ای در آسمان و زمین باقی نمی ماند مگر اینکه در کعبه جمع شوند و  خداوند می گوید هرچه می خواهید طلب کنید و فرشتگان می گویند درخواست ما بخشش روزه داران ماه رجب است.

لیله الرغائب اولین شب جمعه ماه رجب است که اعمال خاصی دارد، روزه گرفتن روز پنج شنبه و 12 رکعت نماز که تا نیمه شب خوانده می شود و کیفیت آن در مفاتیح الجنان ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«لیله الرغائب» شبِ خواستن و بخشیدن

«لیله الرغائب» شبِ خواستن و بخشیدن