مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 23:002023-12-31پزشكي

اضافه شدن 16 هزار تخت بیمارستانی در 2 سال اخیر


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم ایجاد بانک ایده پردازی در مراکز تحقیقاتی، تفکر و نوآوری را از ملزومات و مقدمات پژوهش، عنوان کرد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری فارس، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نشست هم اندیشی و تقدیر از پژوهشگران برتر حوزه پژوهش کشور و رونمایی از چهار داروی جدید با فناوری پیشرفته، با اشاره به دستاوردهای شاخص حوزه سلامت در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: پیشرفت هایی که در حوزه سلامت حاصل شد، شعار و ادعا نیست، بلکه همگی واقعیت داشته و مستند است؛ برای مثال، در ابتدای انقلاب، شاخص امید به زندگی 56 سال بود و اکنون به 76 سال رسیده است.

  ارتقای شاخص های بهداشتی در کشور   وی افزود: همچنین، مرگ و میر نوزادان از 32 در هزار به 8 در هزار، مرگ و میر مادران باردار از 255 در 100 هزار به 25 در 100 هزار تولد زنده و مرگ و میر کودکان از 25 در هزار به 14 در هزار تولد زنده رسیده است.

  عین اللهی با بیان اینکه کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر از جمله بیماری کرونا در کشورمان موفقیت آمیز بوده است، ادامه داد: شبکه های بهداشتی در کشورمان توسعه پیدا کرده است و اکنون 18 هزار خانه بهداشت و مرکز بهداشتی در کشور داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اضافه شدن 16 هزار تخت بیمارستانی در 2 سال اخیر

اضافه شدن 16 هزار تخت بیمارستانی در 2 سال اخیر