مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 21:262024-01-07فرهنگي

برگزاری هفتمین دوره داوری مهر اصالت صنایع دستی جنوب کشور در شیراز


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از برگزاری هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی آثار صنایع دستی جنوب کشور در شیراز خبر داد.

- ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از برگزاری هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی آثار صنایع دستی جنوب کشور در شیراز خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، 17 دی ماه با اعلام این خبر گفت: در این دوره که امروز در شیراز برگزار شد، آثار و محصولات صنایع دستی استان های فارس، اصفهان و یزد مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در خصوص شرکت هنرمندان استان در این دوره اظهار کرد: 440 اثر از هنرمندان صنایع دستی 3 استان به دبیرخانه معاونت صنایع دستی ارسال شده است که پس از داوری بر اساس معیارها و شاخص های مرغوبیت و استاندارد بودن مواد اولیه، اصالت، زیباشناسی سنتی، نوآوری در طراحی و تولید، قابلیت عرضه در بازار و کاربردی بودن محصولات از بین آثار تعدادی انتخاب خواهد شد.

وی تصریح کرد: آثار دریافتی از هنرمندان فارس در رشته های منبت، خاتم، حکاکی روی سنگ، چوب و استخوان، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، دست بافت های داری، حصیربافی، کاشی هفت رنگ، ساخت وسازهای سنتی، خراطی و نگارگری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری هفتمین دوره داوری مهر اصالت صنایع دستی جنوب کشور در شیراز

برگزاری هفتمین دوره داوری مهر اصالت صنایع دستی جنوب کشور در شیراز