مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 دی 1402 ساعت 20:202024-01-19سياسي

حماسه 30 دی مردم قوچان در سال 57 برای نسل های جدید انقلاب تبیین شود


اجرای تمام فعالیت های فرهنگی باید دارای یک خط فکری و جریان سازی باشد و حماسه 30 دی 57 مردم قوچان نشان داد که این شهرستان سهم بسزایی در انقلاب دارد و باید برای نسل های امروزی این مسئله بازگو شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قوچان، حجت الاسلام علیرضا هراتی مطلق امشب در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن 30 دی سالروز قیام مردم قوچان علیه رژیم ستمشاهی اظهارکرد: طی مدتی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد وقایع و اتفاق هایی که توسط این مردم رقم خورده و در آن حماسه آفریدند رو به فراموشی رفته و آن چنان پرداخته نشده بود.

وی با یادآوری این موضوع که سال 1400 یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی قوچان تعیین 30 دی سالروز قیام مردم این شهرستان علیه رژیم ستم شاهی در سال 57 به عنوان یک روز شاخص بوده است، افزود: پس از تأیید این روز توسط شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی، یکی از اقدامات بازخوانی نقل قول شاهدان عینی و گفتارهایی بود که واقعه 30 دی 57 و شهادت دو نفر در مسجد جامع را دیده بودند.

رییس شورای فرهنگ عمومی قوچان بیان کرد: یکی از دغدغه ها در این زمینه عدم دسترسی به اسناد و اتفاقات رخ داده در آن زمان و روزهای اوج انقلاب در این شهرستان بود که با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) این اسناد انقلاب در اختیار قرار گرفت و از حیث سندی مباحث بررسی و تطبیق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حماسه 30 دی مردم قوچان در سال 57 برای نسل های جدید انقلاب تبیین شود

حماسه 30 دی مردم قوچان در سال 57 برای نسل های جدید انقلاب تبیین شود