مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 10:452024-01-08اقتصادي

تولید کمپوست چوب زرشک در خراسان جنوبی


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در شهرستان زیر کوه به میزان 250 تن و در شهرستان درمیان به میزان 100 تن چوب زرشک خرد و برای ساخت کمپوست مصرف شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا اکبری، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی امروز به رسانه ها اعلام کرد: به علت تغییر شرایط اقلیمی و ضعف درختان میوه به خصوص درختان زرشک در استان و بروز بیماری زنگ جارویی تصمیم گرفته شد در کانون های آلودگی (شهرستان های درمیان و زیر کوه) ضمن هرس شاخه های آلوده، عملیات تغذیه درختان نیز انجام شود.

وی افزود: برهمین اساس در هرکدام از شهرستان های درمیان و زیرکوه سطحی معادل 70 هکتار به این امر اختصاص یافت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: با برگزاری جلسات متعدد با اعضاء شورا های اسلامی روستا های هدف و بخشداران  و همچنین برگزاری کلاس های توجیهی با باغداران روستا های مورد نظر توضیحات لازم درخصوص نحوه انجام عملیات داده شد و عملیات حذف شاخه ها و پاجوش های آسیب دیده آغاز شد.

اکبری بیان کرد: از شاخه های هرس شده به همراه کود حیوانی، کمپوست برای تغذیه درختان در حال آماده سازی است که به محض آماده شدن در زمان مناسب به درختان داده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید کمپوست چوب زرشک در خراسان جنوبی

تولید کمپوست چوب زرشک در خراسان جنوبی