مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 17:512024-01-13اجتماعي

ثبت حضور پلنگ در پناهگاه حیات وحش عباس آباد نایین


علیرضا رضایی، رییس حفاظت محیط زیست شهرستان نایین در گفتگو با خبرنگار فارس در نایین با اعلام خبر ثبت تصویر یک فرد جدید از گونه پلنگ ایرانی، اظهار کرد: این تصاویر که تردد پلنگ مورد اشاره را در روز و شب نشان می دهد، به وسیله دوربین تله ای کار گذاشته شده در مسیر تردد این گونه توسط محمدرضا حلوانی رییس منطقه، به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: آخرین گزارش رکورد گونه ارزشمند پلنگ ایرانی در این زیستگاه مربوط به پاییز 1400 بوده است و همچنین در سال گذشته، تصویر یک قلاده یوزپلنگ نیز در این منطقه به ثبت رسید.

رضایی ادامه داد: پناهگاه حیات وحش عباس آباد به واسطه شرایط توپوگرافی، تنوع زیستگاهی، موقعیت جغرافیایی و همچنین بکر بودن آن، بهترین زیستگاه انواع گربه سانان به ویژه پلنگ تلقی می شود.

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان نایین عنوان کرد: از میان گربه سانان تاکنون 5 گونه شامل یوزپلنگ آسیایی، پلنگ ایرانی، گربه شنی، گربه وحشی و کاراکال در این منطقه به ثبت رسیده است.

وی افزود: برنامه پایش زیستگاه های این منطقه در ماه های آتی با به کارگیری فناوری های نوین از جمله دوربین های تله ای هوشمند در حال برنامه ریزی بوده و به اجرا در خواهد آمد.

رضایی ابراز امیدواری کرد: با کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پراکنش گونه ها به خصوص گونه های گوشخوار بزرگ جثه از قبیل پل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت حضور پلنگ در پناهگاه حیات وحش عباس آباد نایین

ثبت حضور پلنگ در پناهگاه حیات وحش عباس آباد نایین