مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 15:002024-01-01سياسي

حکومت اسلامی بدون مردم معنا ندارد


به تعبیر قرآن حکومت اسلامی و جامعه مؤمنان «وأَمْرُهُمْ شُوری بَیْنَهُم»، یعنی امور و فعالیت و تعامل آنها با همدیگر به صورت شورا و مشورت است.

- ایسنا/قم استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: به تعبیر قرآن حکومت اسلامی و جامعه مؤمنان وأَمْرُهُمْ شُوری بَیْنَهُم ، یعنی امور و فعالیت و تعامل آنها با همدیگر به صورت شورا و مشورت است.

دستور به مشارکت همگانی شده است وَ شاوِرْهُمْ فِی الْأَمْر ، آنها را در مسئولیت ها، مناصب و در تصمیم گیری های جامعه مشارکت بدهید.

حجت الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا، استاد حوزه و دانشگاه در هفتمین نشست از یازدهمین دوره کرسی های آزاداندیشی با عنوان الگوی حکمرانی اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی که به همت مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم و با همکاری اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر، امروز، 11 دی ماه به صورت حضوری و مجازی در دانشگاه طلوع مهر قم برگزار شد، با اشاره به موضوع الگوی حکمرانی اسلامی ، گفت: از دیدگاه قرآن هر حکمرانی چند عنصر اساسی می خواهد؛ یکی از آنها سرزمین هست که در تعابیر قرآن با عبارت فِی الْأَرْض آمده است همانند جَعَلْناکَ خَلیفَهً فِی الْأَرْض و اماماً فی الارض ؛ عنصر بعدی هم جمعیت و مردم هستند که هیچ حکومت مشروعی بدون مردم شکل نمی گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکومت اسلامی بدون مردم معنا ندارد

حکومت اسلامی بدون مردم معنا ندارد