مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 13:502023-12-30اقتصادي

همدان پایلوت اجرای طرح «هر روستا، یک دامداری»


رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: طرح «هر روستا، یک دامداری» با رویکرد مولدسازی روستاها در استان به عنوان پایلوت اجرا می شود.

- ایسنا/همدان رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: طرح هر روستا، یک دامداری با رویکرد مولدسازی روستاها در استان به عنوان پایلوت اجرا می شود.

رضا بهراملو با بیان اینکه در استان همدان سالانه 30 هزار تن گوشت قرمز تولید می شود که حاصل زحمات دامداران استان است، اظهارکرد: در بخش طیور 62 هزار تن در سال گوشت تولید می شود که مازاد بر نیاز استان است.

وی با بیان اینکه استان در بخش پروتیین، از استان های مولد به شمار می رود، افزود: در ملایر 30 واحد دام سنگین، 30 واحد دام سبک، 50 واحد مرغداری، دو کشتارگاه طیور، یک کشتارگاه دام سنگین وجود دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه شهرستان ملایر یکی از شهرستان های پیشرو در کشاورزی است، تصریح کرد: در بخش باغداری با 22 هزار هکتار اراضی، این شهرستان حرف برای گفتن دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه 10 درصد اراضی کشاورزی استان را باغ ها تشکیل می دهند اما در ملایر 25 درصد اراضی باغات است، ادامه داد: ملایر به عنوان شهر جهانی انگور به ثبت جهانی رسید و این افتخار شهرستان، استان، کشور و بخش کشاورزی محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همدان پایلوت اجرای طرح «هر روستا، یک دامداری»

همدان پایلوت اجرای طرح «هر روستا، یک دامداری»