مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 08:152023-12-24فناوري

سرقت اطلاعات بانکی شهروندان با اپلیکیشن جعلی «یارانه من»


رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان از دستگیری فردی که با طراحی اپلیکیشن جعلی «یارانه من» و قرار دادن آن در بستر اینترنت اطلاعات حساب بانکی شهروندان را سرقت می کرد، - سید مصطفی مرتضوی، رییس پلیس فتا استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت 300 میلیون ریال بصورت غیرمجاز از حساب بانکی وی رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی در روزهای اخیر اقدام به پرداخت وجه از طریق اپلیکیشن جعلی یارانه من کرده و طراح اصلی این برنامه با دسترسی به پیامک های گوشی تلفن همراه شاکی رمز پویا را سرقت و از این طریق اقدام  به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی کرده است.

مرتضوی تصریح کرد: کارشناسان این پلیس با رصد هوشمندانه در فضای مجازی نهایتاً متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند که وی پس از مواجه با مدارک و مستندات ارائه شده به جرم خود اعتراف کرد.

رییس پلیس فتا استان اصفهان با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضایی گفت: به شهروندان توصیه می کنیم در فرآیند ثبت نام و ارائه اطلاعات برای یارانه ها به دفاتر مجاز و معتبر پیشخوان خدمات دولتی مراجعه و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرقت اطلاعات بانکی شهروندان با اپلیکیشن جعلی «یارانه من»

سرقت اطلاعات بانکی شهروندان با اپلیکیشن جعلی «یارانه من»