مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 دی 1402 ساعت 12:402023-12-28اجتماعي

باز بارانی که نمی بارد!


تغییر و تحولات ناپایدار هوا در سالیان گذشته و دخالت های بی مورد بشر در اکوسیستم حیاتی، برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی و کشت های غرق ابی به همراه نابودی محیط زیست جهانی و… از جمله عوامل کاهش باران ها در طی سالیان اخیر است.

- تغییر و تحولات ناپایدار هوا در سالیان گذشته و دخالت های بی مورد بشر در اکوسیستم حیاتی، برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی و کشت های غرق ابی به همراه نابودی محیط زیست جهانی و… از جمله عوامل کاهش باران ها در طی سالیان اخیر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه آرمان امروز نوشت: پاییز 1402 فصلی تقریباً بی باران بودیم و قطعاً زمستان امسال با همه بارش هایی که می بارد باز زمستانی کم باران و در کل سالی کم بارش خواهیم داشت.

ایران در تب و تاب بی بارانی های ممتد و طولانی می سوزد و خشکسالی های سالیان اخیر چونان خوره بر پیکره اقتصاد و صنعت و کشاورزی و دامداری ما مسلط است.

سال های آخر دهه هفتاد از خشک ترین سال های چهار دهه گذشته اعلام شده بود، این در حالی است که با آغاز نیمه دوم دهه هشتاد تا به امروز که اوایل زمستان سال 1402 هستیم خشک سالی رکوردی جدید در کشور ما به جای گذاشته است.

از سال زراعی 86- 85 تا به امسال بارندگی حتی نسبت به سال های کم آب آخر دو دهه گذشته، سیری نزولی را آغاز کرده که همچنان ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باز بارانی که نمی بارد!

باز بارانی که نمی بارد!