مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 01:002024-01-17اجتماعي

وجود میزان قابل توجه آلاینده های آلی در زیستگاه پرندگان مهاجر استان بوشهر


رییس ایستگاه اقیانوس شناسی خلیج فارس (بوشهر) با اشاره به نتایج مطالعات انجام شده در زمینه فلزات سنگین و آلاینده های آلی پایدار در رسوبات مناطق حفاظت شده دریایی در شمال خلیج فارس، - رییس ایستگاه اقیانوس شناسی خلیج فارس (بوشهر) با اشاره به نتایج مطالعات انجام شده در زمینه فلزات سنگین و آلاینده های آلی پایدار در رسوبات مناطق حفاظت شده دریایی در شمال خلیج فارس،‏ گفت: نتایج این تحقیقات حاکی از وجود میزان قابل توجهی از آلاینده های آلی پایدار در‎ ‎رسوبات‎ ‎مناطق حفاظت شده دریایی استان بوشهر است و با توجه به اینکه این مناطق، زیستگاه بسیاری از پرندگان مهاجر هستند، اتخاذ روش های جلوگیری از ورود آلاینده ها ضروری است.

دکتر مریم قائمی، عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، در خصوص این تحقیق گفت: مناطق حفاظت شده دریایی‎ (MPAs) ‎یکی از ابزارهای سیاستی برای حفاظت از تنوع زیستی دریایی و استفاده پایدار از منابع ‏دریایی است‎.

‎‏ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آلودگی های شیمیایی مختلف یکی از عوامل تهدیدکننده شناخته شده برای‎ ‎مناطق حفاظت شده به شمار می روند.

وی با بیان اینکه بیشتر ‏آلودگی های وارد شده به‎ ‎این مناطق از منابع خشکی سرچشمه می گیرند، اظهار کرد: این در حالی است که مناطق حفاظت شده واقع در مسیر خطوط ‏کشتیرانی یا تأسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود میزان قابل توجه آلاینده های آلی در زیستگاه پرندگان مهاجر استان بوشهر

وجود میزان قابل توجه آلاینده های آلی در زیستگاه پرندگان مهاجر استان بوشهر