مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 13:002024-01-01فرهنگي

پاریس از «امپرسیونیسم» تجلیل می کند


مسوولان موزه «اورسی» قصد دارند نمایشگاه بزرگی را برگزار کنند که نمایشگاه سال 1874 میلادی که محل ظهور هنر پیشرو امپرسیونیسم بود را در مرکز توجه قرار می دهد.

- مسوولان موزه اورسی قصد دارند نمایشگاه بزرگی را برگزار کنند که نمایشگاه سال 1874 میلادی که محل ظهور هنر پیشرو امپرسیونیسم بود را در مرکز توجه قرار می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گاردین، اگر به سال 1874 در پاریس بازگردیم، زمانی که بارون اوسمان شهر را بازسازی کرده و بلوارهای بزرگ را ایجاد کرده است، کار ساخت خانه اپرای ملی تقریباً به پایان رسیده است.

در این فضای آمیخته با مدرن سازی، صنعتی سازی و تجارت، گروهی از هنرمندان فرانسوی عمدتاً ناشناخته به این نتیجه می رسند که زمان آن فرا رسیده که تأثیری از خود به جای بگذارند.

در پانزدهم آوریل سال 1874 میلادی بود که این هنرمندان در استودیو واقع در شمال رود سن یک عکاس دور هم جمع شدند تا نمایشگاه مستقلی از آثار هنری که از سوی داوران نمایشگاه سالانه رسمی سالن رد شده بودند را برگزار کنند.

از اعضای حدودا 30 نفری این انجمن ناشناس نقاشان، مجسمه سازان و چاپگرها به کلود مونه ، پیر آگوست رنوار ، ادگار دگا ، کامی پیسارو و پل سزان می توان اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاریس از «امپرسیونیسم» تجلیل می کند

پاریس از «امپرسیونیسم» تجلیل می کند