مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 11:352024-01-14بين الملل

نیروی بادی در تولید برق از زغال سنگ جلو زد


نیروی بادی در اروپا، برای نخستین بار در سه ماهه چهارم سال 2023، برق بیشتری در مقایسه با زغال سنگ تولید کرد که به منزله نقطه عطف مهمی برای تلاش های این منطقه در عبور به سوی انرژی های پاک است.

- نیروی بادی در اروپا، برای نخستین بار در سه ماهه چهارم سال 2023، برق بیشتری در مقایسه با زغال سنگ تولید کرد که به منزله نقطه عطف مهمی برای تلاش های این منطقه در عبور به سوی انرژی های پاک است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، داده های اندیشکده امبر نشان داد که شرکت های برق اروپا، رکورد 193 تراوات ساعت برق را از پایگاه های بادی در فاصله اکتبر تا دسامبر سال 2023 تولید کردند که بالاتر از تولید 184 تراوات ساعت برق توسط نیروگاه های زغال سوز بود.

تولید نیروی بادی در سه ماهه پایانی سال 2023، تقریبا 20 درصد بیشتر از مدت مشابه در سال 2022 بود و این با وجود پسرفت های گسترده ای بود که بخش تاسیسات بادی در سال 2023 به دلیل هزینه های بالای نیروی کار، مواد و تامین مالی، متحمل شدند.

حمایت سیاستی جدید که اواخر سال 2023 مورد توافق قانونگذاران اروپایی قرار گرفت، از جمله تامین مالی سازندگان توربین و مدت کوتاه تر صدور مجوز برای توسعه دهندگان بادی، به تقویت بیشتر تولید نیروی بادی منطقه ای در سال 2024 کمک خواهد کرد و ممکن است در آینده، برتری نیروی بادی را در برابر زغال سنگ افزایش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروی بادی در تولید برق از زغال سنگ جلو زد

نیروی بادی در تولید برق از زغال سنگ جلو زد