مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 08:312024-01-10اقتصادي

3.2 میلیارد متر مکعب میزان آب تجدیدپذیر در آذربایجان شرقی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، یوسف غفارزاده امروز در جلسه هم اندیشی چالش های مدیریت منابع آب استان، با بیان اینکه وضعیت بارش ها و منابع آب مناسب نیست، اظهار کرد: متاسفانه هنوز توجهی که درخور آب باشد توسط اقشار مختلف به آن جلب نشده و این در حالی است که آب تجدیدپذیر در استان آذربایجان شرقی 3 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب بوده و با میزان مصرف آن سر به سر است و این خود یکی از چالش های جدی آب محسوب می شود.

ایران کشوری خشک اما مصرف آب بیش از کشوری پر آب است وی ادامه داد: رابطه منطقی و صحیحی بین منابع موجود و الگوی مصرف آب در کشور ما وجود ندارد؛ علی رغم اینکه در کشوری خشک و نیمه خشک قرار داریم، مصرف بیش از کشوری پر آب است.

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی افزود: موضوع آب فرابخشی بوده و همت و اراده همگانی و همراهی دستگاه های اجرایی برای انجام کاری اثربخش و ماندگار را می طلبد.

غفارزاده با اشاره به وضعیت خاص پیش آمده در تابستان امسال کلانشهر تبریز، اظهار کرد: تابستان امسال متاسفانه آبرسانی به حدود 300 هزار نفر در این شهر دچار مشکل شده بود که با تلاش شبانه روزی همکاران صنعت آب این مهم مدیریت شد.

وی، یکی از مشکلات عمده در خصوص تامین پایدار آب را نبود رینگ آبرسانی دانست و افزود: جلسات بررسی کارشناسانه و اتخاذ تصمیمات لازم برای گذر ایمن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3.2 میلیارد متر مکعب میزان آب تجدیدپذیر در آذربایجان شرقی

3.2 میلیارد متر مکعب میزان آب تجدیدپذیر در آذربایجان شرقی