مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 13:112024-01-01اقتصادي

خیابان های اصفهان از خودروها پس گرفته می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی (Transit Oriented Development) عبارت است از یک الگوی متراکم کاربری زمین شامل مسکن، پارک های عمومی و میادین، کاربری های تجاری و خدماتی که همگی در امتداد نقاط کلیدی سامانه حمل و نقل همگانی واقع شده باشند.

TOD  یک مجموعه اصلاحات شهری است که باعث می شود مترو یا هر سیستم حمل و نقل عمومی یک شهر با راندمان بیشتری به کار آید TOD خیابان های شهر را از خودروها پس می گیرد و به عابران پیاده و دوچرخه سواران تحویل می دهد و به زبان آنچه که امروز مصطلح است، شهر را انسان محور می کند.

از اهداف اصلی این رویکرد می توان به تشویق شهروندان به استفاده بیشتر از حمل و نقل همگانی، کاهش تعداد و طول سفر با خودروی شخصی، افزایش پیاده مداری و توسعه حمل و نقل غیرموتوری و تشویق تنوع شکل کالبدی و عملکردی بناها و کاربری های مختلط زمین از طریق توسعه حمل و نقل همگانی محور نام برد.

محمد شرفا، مدیر پروژه تامین منابع پشتیبان رینگ چهارم و قطار شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اظهار کرد: در شهر اصفهان ایستگاه های خط 1 و 2 در حال اجرا و خدمت رسانی است و از سال های قبل اجرای پروژه TOD توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان و با همکاری سازمان سرمایه گذاری و منطقه در شهر اصفهان مطرح بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیابان های اصفهان از خودروها پس گرفته می شود

خیابان های اصفهان از خودروها پس گرفته می شود