مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 08:202023-12-30اجتماعي

تغییر اقلیم منجر تفاوت رفتار الگوهای بارشی شده است


مدیرکل هواشناسی استان زنجان به تغییرات اقلیمی روی داده اشاره کرد و گفت: این تغییر اقلیم موجب شده تا الگوهای بارشی به مانند گذشته عمل نکند.

- حسین سلطانی، کارشناس هواشناسی استان زنجان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه پیش بینی های فصلی توسط مرکز ملی  اقلیم شناسی منتشر می شود، اظهار کرد: مشکل زنجان این است که چون با گیلان هم مرز است به هنگام پهنه بندی بارش های بزرگ نوار ساحلی شمال کشور، بارش برای زنجان هم لحاظ می شود ضمن اینکه خطا در پیش بینی های فصلی بالاتر است.

کارشناس هواشناسی استان زنجان، پیش بینی هواشناسی تولید شده در استان را پنج روزه، هفت روزه و آینده نگری های 15 روزه اعلام کرد و گفت: این پیش بینی ها اغلب مورداستفاده قرار می گیرد و درصد صحت آن ها معقول تر است.

وی با بیان اینکه درصد صحت در پیش بینی های فصلی معمولاً 65 تا 70 درصد است، افزود: در تابستان سال جاری اغلب مدل های اقلیمی بیانگر خوب بودن بارش ها در پاییز بود که این موضوع در مورد سایر کشورها هم وجود داشت که در برخی موارد 90 درصد پیش بینی ها محقق نشد.

  سلطانی به تغییرات روی داده در شرایط اقلیم کشور اشاره و تصریح کرد: این تغییرات منجر به تجربه شرایط متفاوت برای ما و همچنین دیگر کشورها شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر اقلیم منجر تفاوت رفتار الگوهای بارشی شده است

تغییر اقلیم منجر تفاوت رفتار الگوهای بارشی شده است