مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 11:402024-01-17بين الملل

واشنگتن پست: ریزپلاستیک ها در پروتیین ها هم وجود دارند


بررسی های کارشناسی در آمریکا نشان می دهد اگر پروتیین مصرف می کنید، احتمالا سالانه صدها ذره ریزپلاستیک هم می بلعید.

- بر اساس آزمایشات جدید کارشناسان سازمان غیرانتفاعی اوشن کانسرورسی و دانشگاه تورنتو، میکروپلاستیک یا ریزپلاستیک هاــ ذرات ریزتر از یک میکرومتر (یک هزارم میلی متر) تا نیم سانتی مترــ  در تقریبا 90 درصد از نمونه های موادغذایی پروتیینی آزمایش شده پیدا شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه واشنگتن پست در مطلبی در این رابطه آورده است کارشناسان انواع پروتیین های رایجی را که آمریکایی ها مصرف می کردند بررسی کردند؛ از جمله غذاهای دریایی، گوشت گاو، مرغ، توفو و چندین جایگزین مبتنی بر گیاهان برای گوشت.

بنا بر این پژوهش که نتایج آن در اینوایرنمنتال پالوشن منتشر شد، هر بزرگسال آمریکایی احتمالا به طور متوسط حداقل 11 هزار ذره ریزپلاستیک در سال مصرف می کند.

جورج لئونارد ، یکی از نویسندگان این تحقیق و دانشمند ارشد در اوشن کانسرورسی، می گوید: اگر غذا می خورید، باید بگویم راهی نیست که از زیرپلاستیک ها در امان بمانید و حتی اگر حقیقتا دلتان بخواهد چیزی میل کنید که پلاستیک نداشته باشد، واقعا نمی توانید.

به گفته لئوناردو، یافته های این تحقیق از وجود ریزپلاستیک ها در همه جا شواهد بیشتری ارائه می کند و این ریزپلاستیک ها در سرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واشنگتن پست: ریزپلاستیک ها در پروتیین ها هم وجود دارند

واشنگتن پست: ریزپلاستیک ها در پروتیین ها هم وجود دارند