مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 19:002023-12-25اقتصادي

جزییات موافقت نامه تجارت آزاد ایران با اوراسیا اعلام شد


اولین موافقت نامه تجارت آزاد ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل کشورهای روسیه، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و بلاروس، توسط وزیر صنعت، - اولین موافقت نامه تجارت آزاد ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل کشورهای روسیه، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و بلاروس، توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و مقامات 5 کشور عضو آن اتحادیه و کمیسیون اقتصادی اوراسیا، طی مراسمی در حاشیه اجلاس سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سن پترزبورگ روسیه امضا شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سازمان توسعه تجارت توضیحاتی درباره موافقت نامه تجارت آزاد ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا ارائه کرده است.

بر این اساس این موافقت نامه تجارت آزاد، اولین و کاملترین موافقت نامه تجاری ایران است که پس از حدود سه سال مذاکره و با توجه به تجربیات ناشی از اجرای موافقت نامه موقت فی مابین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا به سرانجام می رسد.

پیش از این موافقتنامه ای تحت عنوان آزاد با سوریه منعقد شده بود که مفاد موافقت نامه و ماهیت آن عملاً با تجارت آزاد فاصله داشت.

سایر توافقات ایران نیز موافقت نامه های ترجیحی با تعداد اقلام و عملکردی محدود بوده است.

این موافقت نامه دارای کاملترین و مفصل ترین متن توافقنامه تجاری ایران با 11 فصل و یک ضمیمه مربوط به فهرست های کالایی دو طرف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات موافقت نامه تجارت آزاد ایران با اوراسیا اعلام شد

جزییات موافقت نامه تجارت آزاد ایران با اوراسیا اعلام شد