مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 13:252023-12-24اقتصادي

یک درصد کودهای کشاورزی زیرپله ای عرضه می شود


رییس انجمن تولیدکنندگان سموم کشور با بیان اینکه یک درصد کودهای مصرفی کشور به صورت زیرپله ای عرضه می شود، گفت: 17 شرکت متخلف که بسته بندی های غیرمجاز انجام می دادند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مسعود گیل آبادی رییس انجمن تولیدکنندگان سموم کشور، پیشنهاد کرد برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی ارز سموم آماده وارداتی حذف و تعرفه واردات آنها افزایش یابد.

گیل آبادی افزود: دولت برای سموم آماده وارداتی ارز نیمایی می دهد و امکان اینکه تولیدکنندگان داخلی بتوانند با آنها رقابت کنند بسیار کم می شود.

رییس انجمن تولیدکنندگان سموم کشور همچنین گفت: فعالیت های ترویجی درباره استفاده سم و کود بسیار پایین است و بخش ترویج باید تلاش های خود را در این زمینه بیشتر کند.

وی اضافه کرد: مسئولان وزارت جهاد کشاورزی همواره از کاهش مصرف سم و کود می گویند که از نقطه مطلوب فاصله دارد، اما بخش ترویج باید در این زمینه حمایت کند وگرنه تولیدکنندگان به وظیفه خودشان که تولید است عمل می کنند.

گیل آبادی در ادامه از کیفیت مطلوب کود و سم در کشور خبر داد و گفت: نهادهایی که در داخل تولید می شود هم تراز با کشورهای اروپایی، آمریکایی، چینی و سایر کشورهایی است که از آنها نهاده وارد می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک درصد کودهای کشاورزی زیرپله ای عرضه می شود

یک درصد کودهای کشاورزی زیرپله ای عرضه می شود