مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 12:252024-01-06حوادث

کشف 92 سکه دوره سلوکی- اشکانی در نهاوند


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از کشف و ضبط 92 قطعه سکه دوره سلوکی-اشکانی با قدمت 2400 ساله در نهاوند خبر داد.

- ایسنا/همدان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از کشف و ضبط 92 قطعه سکه دوره سلوکی-اشکانی با قدمت 2400 ساله در نهاوند خبر داد.

محسن معصوم علیزاده در تشریح این خبر اظهار کرد: به دنبال اطلاعات واصله و پیگیری حراست اداره کل و یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان مبنی بر قاچاق اشیاء تاریخی توسط سوداگران آثار تاریخی در شهرستان نهاوند، رصد و پیگیری های لازم در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان، وی تصریح کرد: پس از رصد و پیگیری های مکرر، هنگام انتقال اشیاء برای خرید و فروش در یکی از استان های همجوار، فرد متخلف دستگیر شد.

معصوم علیزاده ادامه داد: با دریافت دستور قضایی لازم، تعداد 92 عدد سکه تاریخی دوره اشکانی- سلوکی مربوط به دوره الیمایی و اشکانی با قدمت حدوداً 2400 سال کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه سکه های کشف شده همگی دارای اصالت است، افزود: برابر اعلام کارشناسان سکه های فلزی مکشوفه از جنس مفرغ و نقره بوده و تعدادی از این سکه ها با نقوش یونانی مربوط به دوره سلوکی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 92 سکه دوره سلوکی- اشکانی در نهاوند

کشف 92 سکه دوره سلوکی- اشکانی در نهاوند