مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 17:302024-01-13اجتماعي

ثبت حضور پلنگ در پناهگاه حیات وحش عباس آباد نایین


رییس حفاظت محیط زیست شهرستان نایین گفت: در حین اجرای برنامه سرشماری حیات وحش پناهگاه حیات وحش عباس آباد، تصویر یک فرد جدید از گونه پلنگ ایرانی به وسیله دوربین تله ای به ثبت رسید.

- علیرضا رضایی، رییس حفاظت محیط زیست شهرستان نایین در گفتگو با خبرنگار فارس در نایین با اعلام خبر ثبت تصویر یک فرد جدید از گونه پلنگ ایرانی، اظهار کرد: این تصاویر که تردد پلنگ مورد اشاره را در روز و شب نشان می دهد، به وسیله دوربین تله ای کارگذاشته شده در مسیر تردد این گونه توسط محمدرضا حلوانی رییس منطقه، به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: آخرین گزارش رکورد گونه ارزشمند پلنگ ایرانی در این زیستگاه مربوط به پاییز 1400 بوده است و همچنین در سال گذشته، تصویر یک قلاده یوزپلنگ نیز در این منطقه به ثبت رسید.

رضایی ادامه داد: پناهگاه حیات وحش عباس آباد به واسطه شرایط توپوگرافی، تنوع زیستگاهی، موقعیت جغرافیایی و همچنین بکر بودن آن، بهترین زیستگاه انواع گربه سانان به ویژه پلنگ تلقی می شود.

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان نایین عنوان کرد: از میان گربه سانان تاکنون 5 گونه شامل یوز پلنگ آسیایی، پلنگ ایرانی، گربه شنی، گربه وحشی و کاراکال در این منطقه به ثبت رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت حضور پلنگ در پناهگاه حیات وحش عباس آباد نایین

ثبت حضور پلنگ در پناهگاه حیات وحش عباس آباد نایین