مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 11:302024-01-01پزشكي

مشارکت بیش از 400 هزار همدانی در پویش ملی سلامت


رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان از مشارکت بیش از 400 هزار همدانی در پویش ملی سلامت خبر داد.

- محمدمهدی مجذوبی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان از مشارکت بیش از 400 هزار همدانی در پویش ملی سلامت خبر داد و اظهار کرد: پویش ملی سلامت با غربالگری بیماری دیابت و فشارخون بالا از 20 آبان ماه آغاز شده و تا 20 دی ماه امسال در سراسر کشور اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه 40 درصد افرادی که فشارخون بالا دارند و یک چهارم افرادی که مبتلا به دیابت هستند از بیماری خود اطلاعی ندارند گفت: دو عامل بسیار مهم در خودمراقبتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها، کنترل و پایش دیابت و فشارخون است که هر دو در مرگ و میر و از کارافتادگی افراد تأثیر بالایی دارند اما قابل پیشگیری هستند.

  رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: هدف اصلی پویش شناسایی به موقع این افراد، ارتقای سلامت و کاهش عوارض این دو بیماری است که گاهی منجر به بروز بیماری های دیگری نظیر بیماری قلبی و عروقی می شوند.

  وی با بیان اینکه افرادی که فشارخون بالای  14بر 9 (میلیمتر جیوه) دارند و یا قندخون آنها بالاتر از 126 میلی گرم بر دسی لیتر است مشکوک به فشارخون بالا و دیابت هستند گفت: این افراد می توانند بعد از کسب آگاهی از شرایط خود به پزشک مراجعه نموده و بعد از انجام آزمایشات دقیق ، مشکل قندخون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت بیش از 400 هزار همدانی در پویش ملی سلامت

مشارکت بیش از 400 هزار همدانی در پویش ملی سلامت