مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 دی 1402 ساعت 08:552024-01-05بين الملل

کاخ سفید: روسیه از موشک های کره شمالی برای حمله به اوکراین استفاده می کند


کاخ سفید از قول منابع اطلاعاتی جدید محرمانه ادعا کرد، روسیه اخیرا از موشک های بالستیک کوتاه برد که از کره شمالی تهیه شده برای انجام چندین حمله علیه اوکراین استفاده کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جان کربی سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران گفت، آمریکا این مساله را با شورای امنیت سازمان ملل مطرح خواهد کرد.

وی همچنین انتقال تسلیحات از کره شمالی به روسیه را یک تنش مهم و چشمگیر دانست و گفت: آمریکا تحریم های بیشتری را علیه آن دسته از اشخاص حقیقی و حقوقی که معاملات تسلیحاتی را تسهیل می کنند، وضع خواهد کرد.

هم مسکو و هم پیونگ یانگ معاملات تسلیحاتی را بین خودشان رد کرده اما سال گذشته میلادی وعده دادند که روابط نظامی بین دو کشور را تعمیق بخشند.

استفاده از این موشک ها باعث محکومیت از سوی انگلیس و همچنین کره جنوبی شد که در ماه نوامبر 2023 گزارش داده بود کره شمالی احتمالا موشک های بالستیک کوتاه برد به روسیه را به عنوان بخشی از یک معامله تسلیحاتی بزرگتر که شامل موشک های ضد تانک و ضد هوایی و توپخانه، گلوله های خمپاره و تفنگ نیز می شود، عرضه کرده است.

جان کربی همچنین گفت: اطلاعات ما نشان می دهد که کره شمالی اخیرا پرتابگرهای موشک بالستیک و چندین موشک بالستیک در اختیار روسیه قرار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاخ سفید: روسیه از موشک های کره شمالی برای حمله به اوکراین استفاده می کند

کاخ سفید: روسیه از موشک های کره شمالی برای حمله به اوکراین استفاده می کند