مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 دی 1402 ساعت 12:302023-12-29بين الملل

در اولین جنگ میان طالبان و ناتو در دوران اشغالگری آمریکا چه گذشت؟


آمریکایی ها نام نبرد شاهی کوت را عملیات آناکوندا یا اژدها گذاشته بودند و در جریان این عملیات ده ها هزار بمب شیمیاوی و ضد آکسیژن بر کوه های شاهیکوت انداختند.

- آمریکایی ها نام نبرد شاهی کوت را عملیات آناکوندا یا اژدها گذاشته بودند و در جریان این عملیات ده ها هزار بمب شیمیاوی و ضد آکسیژن بر کوه های شاهیکوت انداختند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مشرق نوشت: من عالم نیستم، اما لله الحمد می دانم که آمریکایی ها کافران متجاوز هستند و جهاد در برابر آن ها فرض عین است.

این جمله ای است معروف از سیف الرحمن منصور (پسر مولوی نصرالله منصور) پیش از جنگی که در دره شاهیکوت میان مهاجمان آمریکایی (و دیگر اعضاء ناتو) و مدافعان افغان (و همراهان عرب و ازبک و .

) در ماه مارس سال 2002 میلادی صورت گرفت.

این جنگ اولین جنگ بین طرفین، پس از عملیاتهای بزرگ اشغالگری در سال 2001 بود و حتی عده ای از متخصصین در افغانستان آن را نه اولین جنگ در مسیر اخراج اشغالگر بلکه آخرین جنگ مقاومت در برابر اشغال کامل افغانستان می دانند.

علی ای حال این جنگ که طی 16 روز از دوم تا هجدهم ماه مارس سال 2002 در دره شاهی کوت در ولسوالی زرمت (از مراکز قدیمی و مهم جهاد در دوران مبارزه با شوروی و پس از آن) رخ داد سرآغاز فرآیندی است که در نهایت ایالات متحده آمریکا و دیگر شرکای او در ناتو را در سرزمین افغانستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در اولین جنگ میان طالبان و ناتو در دوران اشغالگری آمریکا چه گذشت؟

در اولین جنگ میان طالبان و ناتو در دوران اشغالگری آمریکا چه گذشت؟