مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 20:052024-01-06پزشكي

کوشش موسسه رازی در یک قرن اخیر چکیده مهم ترین دستاورد های پزشکی و دامپزشکی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرید قاسملو در دومین پیشن نشست پاسداشت یکصدسالگی موسسه رازی که در سالن زنده یاد کرد کاوه برگزار شد، - عضو فرهنگستان علوم و مدیر گروه تاریخ علم دانشنامه جهان اسلام، گفت: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی یکی از نهاد های تمدنی یک قرن اخیر ایران است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرید قاسملو در دومین پیشن نشست پاسداشت یکصدسالگی موسسه رازی که در سالن زنده یاد کرد کاوه برگزار شد، اظهار کرد: بسیار خرسندم که در این نشست فرصتی پیش آمد تا دغدغه های تاریخ پزشکی محور خود را به عنوان مورخ علوم پزشکی به بحث بگذارم و همه چیز را از منظر علوم انسانی می بینم.

مدیر گروه تاریخ علم دانشنامه جهان اسلام با بیان اینکه، سال آینده، صدمین سال نخستین کوشش برای راه اندازی موسسه رازی با هدف ساخت سرم در کشور است، گفت: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی، یکی از نهاد های تمدنی یک قرن اخیر است که در پرتو تاریخی حدود صد سال حضور مداوم، توانسته جایگاهی مهم و تاثیرگذار در عرصه بهداشت و سلامت کشور به دست آورد.

قاسملو ادامه داد: این یک واقعیت است که واکسن ها بیش از هر اختراع پزشکی دیگری، جان انسان ها را نجات داده و گواه خوبی بر قدرت علم و نبوغ انسان به شمار می آیند و این حقیقت، مورد تایید تمام تاریخ نگاران پزشکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوشش موسسه رازی در یک قرن اخیر چکیده مهم ترین دستاورد های پزشکی و دامپزشکی است

کوشش موسسه رازی در یک قرن اخیر چکیده مهم ترین دستاورد های پزشکی و دامپزشکی است