مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 10:252024-01-01سياسي

درخواست مرمت اضطراری آتشکده ساسانی


یک فعال میراث فرهنگی با اشاره به وضعیت چهارتاقی ساسانی «کهنارو» در شهرستان فیروزآباد استان فارس، درخواست مرمت اضطراری آن را مطرح کرد.

- یک فعال میراث فرهنگی با اشاره به وضعیت چهارتاقی ساسانی کهنارو در شهرستان فیروزآباد استان فارس، درخواست مرمت اضطراری آن را مطرح کرد.

سیاوش آریا تصاویری را از آخرین وضعیت این چهارتاقی در اختیار ایسنا گذاشت و گفت: آتشکده ساسانی کهنارو ، که به نظرم یکی از مهم ترین و ارزنده ترین چهارتاقی های ساسانی جنوب کشور می تواند باشد، در شرایط بدی به سر می برد و بیش از یک دهه است که به حال خود رها شده و بیشتر مصالح و سنگ های این بنا فروریخته و ترک و شکاف های عمیقی درون آن ایجاد شده است، در حالی که گیاهان خودرو و علف های هرز به درون پوسته بنا و سنگ ها رخنه کرده و سبب پوسیدگی و فرسودگی این میراث ساسانیان شده است.

این کنشگر میراث فرهنگی اضافه کرد: عوامل طبیعی همانند باران، آفتاب و باد و گذشت زمان نیز تأثیر خود را گذاشته و سبب نابودی بیش از پیش آتشکده کهنارو شده است.

آریا افزود: استفاده از چهارتاقی برای نگهداری گوسفندان عشایری، که در حریم درجه یک بنا زندگی می کنند نیز انگیزه آسیب های بیشتری شده است.

فضولات گوسفندان در جای جای چهارتاقی و محوطه آن دیده می شود، که مشاهده این وضعیت، مایه افسوس است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست مرمت اضطراری آتشکده ساسانی

درخواست مرمت اضطراری آتشکده ساسانی