مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 14:252024-01-08اقتصادي

مرمت و بازسازی 65 رشته قنات در همدان


مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان با اشاره به مرمت و بازسازی 65 رشته قنات در شهرستان همدان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با حفظ آبدهی قنوات و مشارکت کشاورزان، - ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان با اشاره به مرمت و بازسازی 65 رشته قنات در شهرستان همدان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با حفظ آبدهی قنوات و مشارکت کشاورزان، 11 رشته قنات در حال مرمت است که از این میزان پنج رشته به پایان رسیده است.

رحمان ایرانپور بیان کرد: قنات یکی از شگفت انگیزترین و قدیمی ترین سازه های آبی دست ساز بشر است که از دیرباز به عنوان ابتکار دیرینه پیشینیان برای آبرسانی در سطح استان کاربرد داشته است.

وی با بیان اینکه احیای قنوات می تواند به عنوان راهکاری مؤثر در امر تأمین آب مورد نیاز برای مهار بحران کم آبی و مقابله با اثرات خشکسالی باشد، ادامه داد: با تداوم کم آبی و زیاد شدن روزهای کم بارش در کنار نیاز همیشگی بهره برداران کشاورزی به آب، اجرای طرح های سازگار با خشکسالی از جمله احیای قنوات ضروری است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان در ادامه یادآور شد: براساس آماربرداری ها تعداد قنوات موجود در شهرستان همدان 260 رشته است که 3300 هکتار از اراضی زراعی و باغی با آب استحصالی از این قنوات مشروب می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت و بازسازی 65 رشته قنات در همدان

مرمت و بازسازی 65 رشته قنات در همدان