مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 09:012023-12-31اقتصادي

وقتی مازوت سوزی تأثیرش را بر آب و خاک می گذارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، مازوت و مازوت سوزی با شروع فصل سرد سال زبان به زبان می چرخد و باعنوان عامل اصلی آلودگی هوا از آن یاد می شود.

این روزها مازوت سوزی نیروگاه شهید سلیمی نکا در سطح استان یکی از نگرانی است که به عینه رد آلودگی در نوار ساحلی و از دل شهر پیدا است.

فرا رسیدن فصل سرما و افزایش مصرف گاز موجب کمبودهایی شده که این موضوع سبب شده برخی نیروگاه ها به سمت استفاده از سوخت مازوت سوق یابند.

*تاثیر مازوت سوزی بر خاک مازندران سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در همین خصوص در گفت وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: همه ما داریم می بینیم اوضاع چه خبر است و وضعیت از بد هم بدتر است.

وی افزود: از همه نگران کننده تر اینکه در زمان بارش، مازوت سوزی تاثیرش را بر روی خاک برجای می گذارد.

مدیرکل هواشناسی مازندران تصریح کرد: در کنار مازوت سوزی افزایش تعداد خودروها، آتش زدن کاه و کلش و سایر اقدامات در استان مازندران که باید گفت در لیست استان های آلوده کشور قرار گرفت ما را نگران کرده است.

*طرح شکایت از نیروگاه سلیمی نکا عطاءالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران نیز در همین خصوص در گفت وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: مازوت سوزی دو ماهی است که در نیروگاه شهید سلیمی نکا انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی مازوت سوزی تأثیرش را بر آب و خاک می گذارد

وقتی مازوت سوزی تأثیرش را بر آب و خاک می گذارد