مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 دی 1402 ساعت 01:002023-12-21فرهنگي

زمین تا چند صد سال آینده به جهنم تبدیل می شود!


دانشمندان یک «اثر گریز گلخانه ای» را شبیه سازی کرده اند و می گویند می تواند سیاره ما را تنها در چند صد سال آینده به یک جهنم غیر قابل سکونت تبدیل کند.

- دانشمندان یک اثر گریز گلخانه ای را شبیه سازی کرده اند و می گویند می تواند سیاره ما را تنها در چند صد سال آینده به یک جهنم غیر قابل سکونت تبدیل کند.

از آرماگدون (Armageddon) گرفته تا پس فردا (Day After Tomorrow)، فیلم های هالیوودی زیادی در مورد چگونگی پایان یافتن جهان ما ساخته شده اند.

اکنون یک پژوهش جدید، نگاه اجمالی وحشتناکی را به آینده سیاره ما داشته است که زیبا به نظر نمی رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پژوهشگران یک اثر گریز گلخانه ای را شبیه سازی کرده اند که افزایش چشمگیر دما را در سیاره ما نشان می دهد.

این پژوهش نگران کننده است زیرا پژوهشگران می گویند که زمین به زودی می تواند به یک جهنم غیر قابل سکونت تبدیل شود که شباهت بسیاری به سیاره زهره دارد.

برای رسیدن به آن نقطه لازم نیست خیلی به آینده نگاه کنیم زیرا دانشمندان پیش بینی می کنند که زمین تنها چند صد سال یا حتی زودتر از آن با یک اثر گریز گلخانه ای فاصله دارد.

اثر گریز گلخانه ای (Runaway greenhouse effect) زمانی روی می دهد که اتمسفر یک سیاره دربردارنده مقدار زیادی گاز گلخانه ای باشد به گونه ای که تابش حرارتی از سیاره را مسدود کرده و سیاره نتواند خنک شود یا آب م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمین تا چند صد سال آینده به جهنم تبدیل می شود!

زمین تا چند صد سال آینده به جهنم تبدیل می شود!