مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 09:302024-01-01اقتصادي

«قانون بانک مرکزی» نسخه اجرایی دستور رییس جمهور برای بانک های ناتراز


در قانون بانک مرکزی که 11 آذر امسال از سوی رییس جمهور ابلاغ شد و 6 ماه پس از ابلاغ، لازم الاجرا خواهد بود، اختیارات گسترده ای برای بانک مرکزی در نظر گرفته شده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از چالش های نظام بانکی و اقتصاد ایران بانک های ناتراز و ناسالم هستند که فعالیت آنها موجب ایجاد تورم در اقتصاد ایران می شود.

برای اولین بار فرزین رییس کل بانک مرکزی برای اولین بار به صورت شفاف در فروردین ماه 1402 اعلام کرد: بانکی وجود دارد که سه سال است ناتراز است و این بانک دیگر تراز نمی شود و اگر تراز نمی شود باید به سمت گزیر برود.

علاوه بر این در همان مقطع در برنامه گفت وگوی ویژه خبری فرزین در پاسخ به این سوال که می توانید قول بدهید امسال اولین بانک ناتراز منحل شود، گفت: حتما.

چند بانک امسال تعیین تکلیف می شود.

در فروردین ماه امسال، رییس جمهور در همایشی گفت: یک سری از موسسات و بانک ها از بانک مرکزی اضافه برداشت و این پدیده باعث به هم خوردن نظامات اقتصادی کشور می شود (اما تعیین تکلیف آنها) همچنان مورد بحث در جلسات است؟ تا کی قرار است این بحث را بکنیم؟ این باید در یک زمان محدود پایان بپذیرد و وضعیت این موسسات هم روشن شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«قانون بانک مرکزی» نسخه اجرایی دستور رییس جمهور برای بانک های ناتراز

«قانون بانک مرکزی» نسخه اجرایی دستور رییس جمهور برای بانک های ناتراز