مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 11:302024-01-14اجتماعي

موزه ای با حال و هوای مدرسه در بافق یزد


موزه فرهنگ و هنر بافق که به همت یک شهروند بافقی ایجاد شده، یکی از سه موزه دیدنی در این شهرستان کهن و تاریخی و البته تنها موزه به ثبت ملی رسیده در این شهرستان است.

- ایسنا/یزد موزه فرهنگ و هنر بافق که به همت یک شهروند بافقی ایجاد شده، یکی از سه موزه دیدنی در این شهرستان کهن و تاریخی و البته تنها موزه به ثبت ملی رسیده در این شهرستان است.

سید جلال بهشتی زاده کارمند آموزش و پرورش بافق که پس از سالها تلاش شبانه روزی این موزه را دایر کرده است، در گفت وگو با خبرنگارایسنا می گوید: مدتی مسئول جمع آوری ضایعات در آموزش و پرورش شهرستان بودم ولی از آنجایی که به وسایل قدیمی علاقمند بودم، به جمع آوری وسائل قدیمی و فرسوده و بازسازی آنها کردم.

وی خاطرنشان می کند: این وسایل را به دلیل نداشتن مکان مناسبی طی دو سال در منزل خود نگهداری کردم ولی در نهایت در بهمن ماه 1395 موفق شدم آنها را در سالن دبیرستان نمونه اندیشه بافق و در فضایی به وسعت 150 مترمربع در معرض دید عموم قرار دهم.

بهشتی زاده اضافه می کند: پنج سال بعد یعنی در سال 1400 و پس از پیگیری های فراوان با همکاری سنگ آهن مرکزی و شهرداری بافق مکانی دائمی برای نمایش این آثار مهیا شد به طوری که 1800 اثر گردآوری شده در زمینه های نوشت افزار، کتاب، موسیقی و گالری های قدیم از سالن مدرسه اندیشه به موزه فعلی که د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه ای با حال و هوای مدرسه در بافق یزد

موزه ای با حال و هوای مدرسه در بافق یزد