مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 09:352024-01-01سياسي

رنسانس دریایی


طی روزهای گذشته تصویر جدیدی از ناو رزمی جماران که به تازگی به 8 فروند موشک کروز سطح به سطح مجهز شده در فضای مجازی و رسانه ای منتشر شد.

- طی روزهای گذشته تصویر جدیدی از ناو رزمی جماران که به تازگی به 8 فروند موشک کروز سطح به سطح مجهز شده در فضای مجازی و رسانه ای منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه وطن امروز در ادامه نوشت: ناو جماران نخستین محصول پروژه شناوری موج است که سال 88 با حضور رهبر معظم انقلاب عملیاتی شد و پس از آن، چند محصول دیگر نظیر سهند، دنا، دماوند و دیلمان نیز ساخته و عملیاتی شدند.

این شناورها بخشی از برنامه تجهیز نیروی دریایی ارتش برای تبدیل شدن به یک نیروی راهبردی است که طی چند سال اخیر، ناوگروه های آن در مناطق مختلف جهان و در آب های دوردست در حال ماموریت هستند؛ هر چند نیاز نداجا به شناورهای با تناژ بالاتر، یکی از نیازهای مبرم این نیرو است که باید در دستور کار جدی قرار گیرد.

تحقق این هدف (تشکیل یک نیروی دریایی راهبردی) نیازمند یک برنامه ریزی طولانی مدت، شامل تجهیز یگان دریایی ارتش به شناورهای سطحی و زیرسطحی متناسب با این هدف (که پروژه موج نخستین گام آن بود) و البته تجهیز این شناورها به تسلیحات و تجهیزات به روز و در تعداد بالاست که به نظر می رسد این بخش از اهداف نیز در دستور کار قرار داشته و تجهیز شناورها به تسلیحات ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رنسانس دریایی

رنسانس دریایی