مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 16:052023-12-31سياسي

بدون کنترل بر اعمال و رفتار خود نمی توان جامعه را هدایت کرد


نماینده سابق مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین با بیان این که باید زمینه ی هدایت را در جامعه فراهم کنیم، گفت: یکی از زمینه های هدایت، این است که خودمان در مسیر هدایت قرار گرفته باشیم؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین محسن ربانی در همایش تکریم کادر، مربیان، معلمین و همسرانِ دبیرانِ دو مدرسه دختران حاج قاسم و سردار شهید سلیمانی که به مناسبت ایام میلاد حضرت زهرا(س) و بزرگداشت سردار سلیمانی در سینما آوینه قم برگزار شده بود، گفت: برای خدا کار کنید، برای خدا قدم بردارید، برای خدا قلم بزنید و برای خدا حرف بزنید تا خداوند درهای حکمت را به سوی شما باز نماید.

وی با اشاره به دعای شریف: اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی نَفْسَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَفْسَکَ لَمْ أَعْرِفْ رَسُولَکَ‏ .

، معنویت را سرمایه ی اصلی یک معلّم دانست و گفت: یک معلّم سعی می کند در ابتدا خودش دستورات خدا را در ابعاد گوناگون زندگی اش پیاده کند و سپس برای دانش آموزانش، الگو باشد.

این استاد حوزه علمیه قم، اولین قدم معرفت را تسلّط بر نفس برشمرد و افزود: تسلّط بر اعضا یعنی دست من، بدون اجازه من حرکت نمی کند، همچنین چشم و زبان و گوش من، بدون اختیارم، عمل نکند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدون کنترل بر اعمال و رفتار خود نمی توان جامعه را هدایت کرد

بدون کنترل بر اعمال و رفتار خود نمی توان جامعه را هدایت کرد