مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 08:352024-01-10حوادث

از غمهای فرو خورده تا نقش کبودی بر تن قربانیان خشونت


صدای داد و بیداد کوچه را پر کرده بود، در دلم می گفتم نکند باز زن همسایه توسط همسرش به باد کتک گرفته شده باشد، همسایه های دیگر کنجکاو و نگران از پنجره خانه دنبال منبع صدا می گشتند.

- تا به ته کوچه رسیدم، صدا بلندتر شد، حدسم درست از آب در آمد صدا از خانه آنها بود.

اهالی محل با این داد و بیداد ها غریبه نیستند هر از گاهی صدای قیل و قال از این خانه محله را پر می کند؛ شوهری که همسرش را به بهانه های واهی به باد کتک گرفته و چند صباح بعد، چهره کبود آن زن نقل محافل و گل سر سبد صحبت همسایه ها می شود.

چند هفته پیش بود که آوا کودکی خردسال به دلیل آزار و اذیت نامادریش به کما رفت و پس از چند روز بستری بودن قربانی خشونت شد، داستان آواها و ضرب و شتم زنی توسط همسرش بارها تکرار می شود، صدای بعضی از آنها به گوش قانون می رسد و بعضی زن ها همچنان در کنج خانه با تنی کبود، بی صدا گریه می کنند.

یک روانشناس و مددکار اجتماعی به ایسنا گفت: در طول بیش از 20 سال خدمت در این حوزه، شاهد حوادث تلخ بسیاری بودم، از کودک آزاری گرفته تا سالمند آزاری، هر کدام داستان تلخی دارند.

وی با بیان اینکه قربانیان زیادی را طی ماموریتهای دوره فعالیت خود دیده که زندگی در خیابان را به دلیل شدت خشونتها، به خانه ترجیح دادند، افزود: دختران و زنانی بودند که در اثر خشونت خانگی،از خانه فرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از غمهای فرو خورده تا نقش کبودی بر تن قربانیان خشونت

از غمهای فرو خورده تا نقش کبودی بر تن قربانیان خشونت