مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 11:552024-01-20بين الملل

کشتار قومی در «دارفور غربی» سودان 15 هزار کشته برجای گذاشته است


سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد، در سال گذشته میلادی و در جریان خشونت های قومی در منطقه دارفور غربی در سودان بین 10 هزار تا 15 هزار نفر کشته شدند.

- کشتار قومی در دارفور غربی سودان 15 هزار کشته برجای گذاشته است سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد، در سال گذشته میلادی و در جریان خشونت های قومی در منطقه دارفور غربی در سودان بین 10 هزار تا 15 هزار نفر کشته شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ناظران مستقل وضع تحریم های سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت تعداد تلفات در الجنینه در سودان غربی را به منابع اطلاعاتی نسبت دادند و آن را با تخمین سازمان ملل متحد مقایسه کردند که از زمان وقوع جنگ 15 آوریل 2023 بین ارتش سودان و نیروهای شبه نظامی واکنش سریع موسوم به RSF در سراسر این کشور آفریقایی، حدود 12000 نفر کشته شده اند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این ناظران همچنین اتهاماتی معتبر و دارای استناد را مطرح کردند که امارات متحده عربی برای نیروهای واکنش سریع چندین بار در هفته و از طریق منطقه ای به نام اُم جرس در جمهوری چاد حمایت نظامی ارائه کرده است.

یکی از ژنرال های ارشد سودانی دولت امارات را در نوامبر سال گذشته میلادی به حمایت از تلاش های جنگ افروزانه این نیروها متهم کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشتار قومی در «دارفور غربی» سودان 15 هزار کشته برجای گذاشته است

کشتار قومی در «دارفور غربی» سودان 15 هزار کشته برجای گذاشته است