مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 15:402023-12-27اقتصادي

بوشهر رتبه اول صادرات غیرنفتی کشور را کسب کرد


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: استان بوشهر در هشت ماه امسال با انجام 20 درصد صادرات غیرنفتی ایران، جایگاه نخست صادرات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داده است.

- به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهدی صفوی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر امروز در جلسه کارگروه صنعت، معدن و تجارت پدافند غیرعامل استان بوشهر، اظهار داشت: این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص دارای طرح های مهم صنعتی و صنایع انرژی بر و از نقاط حساس و حیاتی کشور است.

اظهار داشت: مناطق حیاتی و مهم استان بوشهر به خاطر ذخایر زیر زمینی و زیستگاه مهم دریایی از جایگاه مهمی برخوردار است.

وی یکی دیگر از ظرفیت های استان بوشهر را تجارت دریایی دانست و بیان کرد: استان بوشهر در جوار خلیج فارس و داشتن اسکله، بنادر و گمرکات متعدد جایگاه مهمی در عرصه تخلیه و بارگیری کالا دارد به گونه ای که در هشت ماه امسال 20 درصد صادرات غیرنفتی کشور از استان بوشهر انجام شده و جایگاه نخست صادرات غیرنفتی کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به صنعت دریایی در این استان خاطرنشان کرد: صنایع دریایی بزرگ مانند صدرا و شهید محلاتی و 24 واحد تولید سازه های دریایی در استان بوشهر فعال است و نقش مهمی در تولید و اشتغال این حوزه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بوشهر رتبه اول صادرات غیرنفتی کشور را کسب کرد

بوشهر رتبه اول صادرات غیرنفتی کشور را کسب کرد