مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 08:002023-12-27اقتصادي

سرمایه گذاری 86هزار میلیارد ریالی در صنعت مرغ آذربایجان غربی


معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: هم اکنون تعداد 693 واحد صنعتی طیور فعال در استان وجود دارد که حجم سرمایه گذاری انجام شده در آنها به 86هزار میلیارد ریال می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، پرویز بستانچی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار داشت: از 751 واحد صنعتی طیور در سطح استان، تعداد693 واحد فعال است که حجم سرمایه گذاری انجام شده در آنها به 86 هزار میلیارد ریال می رسد.

وی افزود: براساس آمار و ارقام موجود، آذربایجان غربی قطب فعال تولید مرغ کشور بوده و در رده هفتم کشوری قرار دارد و سالیانه بطور میانگین سه بار جوجه ریزی در این واحدها انجام می شود.

بستانچی تاکید کرد: در کل کشور بیش از 18 هزار واحد مرغ گوشتی وجود دارد که از این تعداد 751 مورد شامل بیش از چهار در صد در این استان واقع شده که ظرفیت واحدهای فعال 16 میلیون و 660 هزار قطعه جوجه در هر دوره است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این استان دارای 2 واحد مرغ اجداد از نژاد ایرانی آرین است که این واحدها توسط شرکت های زنجیره یکپارچه تولید گوشت مرغ به پرور ارومیه و اروم گوهر دانه راه اندازی و تقویت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمایه گذاری 86هزار میلیارد ریالی در صنعت مرغ آذربایجان غربی

سرمایه گذاری 86هزار میلیارد ریالی در صنعت مرغ آذربایجان غربی