مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 16:402023-12-23پزشكي

ذخیره 200 هزار پروفایل ژنتیک در پزشکی قانونی/ تلاش برای خودکفایی در فرآوری بافت


رییس سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد که سالانه به طور متوسط 400 هزار بیمار از محصولات فرآوری بافت استفاده می کنند و این سازمان در تلاش است تا با ورود به این حوزه، - رییس سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد که سالانه به طور متوسط 400 هزار بیمار از محصولات فرآوری بافت استفاده می کنند و این سازمان در تلاش است تا با ورود به این حوزه، کشور را به خودکفایی برساند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عباس مسجدی آرانی در جلسه اعضای کمیسیون های تخصصی پزشکی قانونی گفت: موضوع فرآوری بافت در سال های اخیر به طور جدی در دستورکار قرار گرفته است و با توجه به اهمیت این موضوع و فواید قابل توجه آن در درمان برخی بیماری ها و رفع مشکلات بیماران، اخیراً با هماهنگی و همراهی دانشگاه آزاد اسلامی در حال ساخت مرکزی مجهز در محدوده پرند برای راه اندازی این واحد هستیم.

در حال حاضر این اقدام توسط دو شرکت خصوصی انجام می شود که پاسخگوی نیازهای کشور نیست و سازمان با ورود به این حوزه، در راستای کمک به بیماران نیازمند و در اختیار قرار دادن این محصولات اقدام خواهد کرد.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در انتخاب کارشناس برای جلسات کمیسیون های پزشکی قانونی هیچگونه محدودیتی برای سازمان وجود ندارد اما نکته مهم آن است که تنها کارشناسان متدین، عالم، توانمند و بودن سوگیری به این جل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره 200 هزار پروفایل ژنتیک در پزشکی قانونی/ تلاش برای خودکفایی در فرآوری بافت

ذخیره 200 هزار پروفایل ژنتیک در پزشکی قانونی/ تلاش برای خودکفایی در فرآوری بافت