مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 18:152024-01-17اقتصادي

چرا در تولید شکر خودکفا نشده ایم؟


مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشور ظرفیت زیادی برای خودکفایی شکر دارد، گفت: به دلیل کافی نبودن تعداد کارخانه ها و توزیع نامناسب آنها که در استان های مختلف قرار گرفته است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به اهواز، با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی، بازدید اصحاب رسانه امروز از شرکت کشت و صنعت کارون انجام شد.

در این بازدید، پیمان حصادی، مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرایط تولید کشور برای خودکفایی در تولید شکر فراهم است، در این میان توسعه نیافتگی صنایع تبدیلی و تکمیلی به طوری که برخی کارخانه ها خارج از استان های تولیدکننده چغندر قند و نیشکر هستند، مانع جدی است.

به گفته حصادی، در حالی که تولید چغندر قند و نیشکر در استان هایی مثل خوزستان متمرکز است، اما کشاورزان مجبور هستند تولید مازاد خود را به صنایع تبدیلی و تکمیلی در خارج از استان ارسال کنند که هزینه های تولید آنها را افزایش می دهد.

وی اضافه کرد: به دلیل کافی نبودن تعداد کارخانه ها و توزیع نامناسب آنها که در استان های مختلف قرار گرفته است، امسال به بسیاری از کشاورزان اجازه کشت چغندر قند را ندادیم.

مجری طرح گیاهان قندی اظهار داشت: در سال جاری برای کشت 50 هزار هکتار چغندر پاییزه متقاضی داشتیم که به دلیل ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا در تولید شکر خودکفا نشده ایم؟

چرا در تولید شکر خودکفا نشده ایم؟