مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 18:552024-01-06اقتصادي

بازدید رییس جمهور از گلخانه هیدج زنجان


رییس جمهور از دومین گلخانه شیشه ای مدرن شمالغرب کشور که در زمینی به مساحت 60 هکتار و با استفاده از آخرین فناوری های روز دنیا و با سیستم کشت هیدروپونیک در هیدج احداث شده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، رییس جمهور عصر امروز در ادامه دومین سفر استانی خود به زنجان، از دومین گلخانه شیشه ای مدرن شمالغرب کشور که در زمینی به مساحت 60 هکتار و با استفاده از آخرین فناوری های روز دنیا و با سیستم کشت هیدروپونیک در هیدج احداث شده، بازدید کرد.

طبق اعلام سازمان جهاد کشاوری استان زنجان 15 هزار تن ارزش فعلی تولیدات این گلخانه است و هفت هکتار دیگر آن در دست احداث است که به آن اضافه خواهد شد.

با افتتاح این گلخانه برای 500 نفر در استان اشتغال ایجاد خواهد شد و در این میان کشت محصولات در این گلخانه به صورت سفارشی و برای صادرات به روسیه است.

این شهرک گلخانه ای توسط سازمان جهاد کشاورزی و شرکت شهرک های کشاورزی استان احداث و پس از اهلیت سنجی به شرکت بخش خصوصی واگذار شده است.

محصولات زیر کشت این مجتمع گلخانه ای شامل فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی و توت فرنگی و دیگر محصولات کشاورزی است.

از مزیت های کشت گلخانه ای، اشتغالزایی، درآمد و ارز آوری، ارتقای بهره وری، تقلیل مصرف آب، استحصال بیشتر محصول در واحد سطح، افزایش کیفیت و کمیت محصول، صرفه جویی در مصرف سم، ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید رییس جمهور از گلخانه هیدج زنجان

بازدید رییس جمهور از گلخانه هیدج زنجان