مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 12:452024-01-06فرهنگي

«موزه تربیت» راویتگر آثار مردی که یک شب بارانی عاشق سینما شد


اگرچه عمویم از میان ما رفته است، اما او گنجینه بسیار ارزشمندی برای ما به ارث گذاشته که همانا کتاب های مرجع و نفیس و کمیاب او در زمینه های مختلف ادبی، - موزه تربیت راویتگر آثار مردی که یک شب بارانی عاشق سینما شد ایسنا/گیلان مهناز تربیت می گوید: اگرچه عمویم از میان ما رفته است، اما او گنجینه بسیار ارزشمندی برای ما به ارث گذاشته که همانا کتاب های مرجع و نفیس و کمیاب او در زمینه های مختلف ادبی، فلسفی، اسطوره شناسی، سینما و دانش است.

خانه سینمای تهران خواهان کتابخانه شخصی استاد بود.

ولی از آنجاکه عبدالله تربیت، زاده رشت است، این میراث متعلق به همه گیلانیان است و به همین دلیل با انتقال کتابخانه شخصی استاد به خانه پدری، تلاش داریم مجوز موزه کتاب سینمای تربیت را دریافت کرده و درب این خانه را به روی دانشجویان و پژوهشگران باز کنیم.

هفتم دی ماه، انجمن آثار مفاخر فرهنگی گیلان، مراسم یادبودی در تالار مرکزی رشت، برای یکی از پژوهشگران عرصه سینما، شادروان عبدالله تربیت ، برگزار می کند.

در این مراسم، از تلاش های علمی این چهره فرهنگی زاده رشت تقدیر می گردد که طی زندگی پر بار خود، 88مقاله و 5کتاب در حوزه سینما ترجمه کرده و به خاطر ترجمه و نقدهای سینمایی اش به دایره المعارف سیار سینما مشهور شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«موزه تربیت» راویتگر آثار مردی که یک شب بارانی عاشق سینما شد

«موزه تربیت» راویتگر آثار مردی که یک شب بارانی عاشق سینما شد