مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 08:102023-12-31اقتصادي

تعرض به حریم غار کرفتو با جدیت پیگیری می شود


سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان با اشاره به ساخت وسازهای غیرمجاز در حریم غار کرفتو، گفت: - گولان فرزامی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: مدتی است که ساخت وسازهای غیرمجاز با عنوان اجرای طرح بوجاری گندم در نزدیکی غار کرفتو نگرانی هایی بابت تغییر روند ثبت جهانی این غار ایجاد کرده است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان با تأکید بر اینکه ساخت وساز واحد یاد شده می تواند به خروج این اثر از فهرست ثبت موقت یونسکو منجر شود، خاطرنشان کرد: غار کرفتو یک اثر ملی است و برای حفاظت از حریم آن مکاتبات و جلسات متعددی انجام شد و با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: این غار مجموعه ای از آثار شامل غار، گورستان و چشمه های اطراف آن است و ساخت وساز در اطراف آن از کیفیت دید و منظر بصری این اثر ملی و تاریخی می کاهد.

  فرزامی از تعیین حریم جدید برای این غار در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: در حال برگزاری جلسات مختلف و رایزنی با دیگر ادارات استان هستیم که در نهایت خروجی این جلسات می تواند به تشکیل کارگروه ویژه در وزارتخانه میراث فرهنگی منجر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعرض به حریم غار کرفتو با جدیت پیگیری می شود

تعرض به حریم غار کرفتو با جدیت پیگیری می شود