مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 09:502023-12-26بين الملل

تهران و قاهره در مسیر توسعه روابط


مهم ترین محرک در مسیر توسعه روابط دوجانبه و همکاری های منطقه ای ایران و مصر، منافع مشترک در پرونده های مختلف است.

این دو قدرت بزرگ اسلامی می توانند با اتکای بر نیروی انسانی غنی و قرار گرفتن در آستانه شاهراه های مهم ارتباطی، - مسیر جدیدی ارتباطی میان سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا ایجاد کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، راهبرد معاصر نوشت: دهم دسامبر عبدالفتاح السیسی، رییس جمهور مصر در جریان انتخابات ریاست جمهوری این کشور موفق شد با اخذ 89.

6 درصد آرا مقام نخست را به دست آورد.

این مهم پس از آن حاصل شد که قانون اساسی مصر در سال 2019 میلادی اصلاح و مدت ریاست جمهوری در بزرگ ترین کشور جهان عرب از چهار به 6 سال افزایش یافت و مجوز نامزد شدن السیسی برای بار سوم صادر شد.

رییس جمهور مصر پس از انتخاب مجدد از سوی مردم اعلام کرد، رأی به وی به نوعی رأی به مخالفت با جنگ غیرانسانی در نوار غزه است.

آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور کشورمان در تماس تلفنی با وی، پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری مصر را تبریک و با بیان آخرین تحولات جاری در فلسطین اشغالی، از اهمیت وحدت کشورهای اسلامی سخن گفت.

مصر به دلیل داشتن مرز مشترک با غزه، نخستین گزینه صهیونیست ها برای اخراج مردم فلسطین از سرزمین مادری شان و در عین حال، گذرگاه رفح تنها مسیر انتقال کمک های بشردوستانه به با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهران و قاهره در مسیر توسعه روابط

تهران و قاهره در مسیر توسعه روابط