مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 08:002024-01-09بين الملل

پای تریاک چطور به ایران باز شد؟


تریاک بومی اروپا و از طریق اروپا به هند، چین و شرق آسیا راه یافت و اعراب آن را به ایران آوردند و در ایران به نام افیون شناخته و بعدها به تریاق معروف شد که معرب آن تریاک است؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، از نخستین داروهایی که بشر آن را شناخت تریاک بود که اصل آن بین 8000-7000 سال قبل در منطقه بالکان در اروپا و سپس در اروپای مرکزی (سوییس و فرانسه) کاشته شد.

خواص دارویی آن اما، به یونان و روم باستان برمی گردد که به عنوان داروی مخدر از آن استفاده می کردند و در معابدشان کاربرد مذهبی و دارویی داشته است.

در خط سومری علاماتی برای خشخاش به کار می بردند که به معنای گیاه خوشحال بود.

مصری ها هم کشت خشخاش را از سومری ها آموختند و از طریق آنها به خواص تریاک پی بردند و تا سده چهارم و پنجم مصر عمده ترین تولیدکننده تریاک بودند؛ گیاهی یک ساله به ارتفاع 0/5 تا 2 متر، با ریشه های سطحی، ساقه سبز، قائم و بی کرک که از ماده ای مومی پوشیده شده است.

برگ ها منفرد، متناوب با رنگ سبز غبار آلود و دارای تقسیمات عمیق دندانه دار که در برگ های فوقانی این بریدگی عمیق تر و نامنظم تر است.

گیاهی روز بلند که با بلند شدن روزها دوره رشد آن کوتاه تر می شود و گل ها درشت و زیبا که در واریته های مختلف به رنگ های سفید یا قرمز مایل به بنفش دیده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پای تریاک چطور به ایران باز شد؟

پای تریاک چطور به ایران باز شد؟