مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 14:352024-01-13بين الملل

فرانسه از حمایت از تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن خودداری کرد


فرانسه حمایت از روند تجاوزات نظامی آمریکا و بریتانیا علیه ارتش یمن را رد کرده و از شرکت در این ائتلاف خودداری می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، علیرغم آنکه فرانسه عضو ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ است اما در جریان حملات مستقیم علیه ارتش یمن، آمریکا و انگلیس را همراهی نمی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازالمیادین ، فرانسه از امضای بیانیه ای که به موجب آن از حملات هوایی آمریکا و انگلیس به خاک یمن حمایت کند، خودداری کرده است و در توضیح دلیل این عدم همراهی عنوان کرده است که جهت حفاظت از کشتیرانی در دریای سرخ قصد مشارکت در این حملات را ندارد.

موضع گیری فرانسه پس از آن صورت گرفت که آمریکا و انگلیس تجاوزات متعدد و بی شماری را به مواضع ارتش یمن در امتداد خط ساحلی این کشور انجام داده اند.

اقدامی که ادعا شده است در راستای تلاش برای بازگشایی مسیر حیاتی دریایی است که جنبش انصارالله یمن آن را مسدود کرده است تا از این طریق رژیم صهیونیستی را مجبور به توقف عملیات نسل کشی خود علیه مردم غزه کند.

از ابتدای ماه نوامبر سال 2023، ارتش یمن عملیات هایی را جهت هدف قرار دادن کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ انجام داده است تا از این طریق از رسیدن کشتی های مذکور به سرزمین های اشغالی و تحویل محموله این کشتی ها جلوگیری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرانسه از حمایت از تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن خودداری کرد

فرانسه از حمایت از تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن خودداری کرد