مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 09:152024-01-16اجتماعي

ضرورت اولویت قراردادن شبه علم در مقابل دانش روان شناسی


یک دکترای علوم ارتباطات اجتماعی، با اشاره به اینکه روان شناسی زرد برای مخاطبی است که سواد کمتری دارد و یا مخاطبی که با مشکلات بسیاری روبرو است، - ایسنا/اصفهان یک دکترای علوم ارتباطات اجتماعی، با اشاره به اینکه روان شناسی زرد برای مخاطبی است که سواد کمتری دارد و یا مخاطبی که با مشکلات بسیاری روبرو است، گفت: گاهی افراد به سمت فال گیر، دعانویس و رمال جذب می شوند؛ اما راهکارهایی که به آنها برای حل مشکلات ارائه می شود، پایه و اساس علمی ندارند.

حسین خطیبی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به روان شناسی زرد و افزایش مخاطبان آنها، اظهار کرد: چند سال است مفهومی به نام روان شناسی زرد وجود دارد که در این مدل روان شناسی افکار رؤیایی و غیرکاربردی برای مخاطب تبلیغ می شود، در این مدل روان شناسی راهکارهای سریع و معجزه آسا به مخاطب وعده داده می شود که در صورت انجام این فعالیت ها و چند تکنیک به طور معجزه آسا خوشبخت، پول دار و.

خواهند شد، درحالی که این نوع روان شناسی هیچ توجیه و بستر علمی ندارد و اشخاص تنها به جای استفاده از دانش روان شناس در علوم ارتباطات شبه علم را اولویت خود قرار می دهند.

وی افزود: اگر بخواهیم به مفهوم روان شناس زرد اشاره کنیم، کاربرد ترکیب (روان شناسان کاسب) صحیح نیست، کاسب یعنی کسی که کسب می کند و استفاده از کلمه کاسب برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت اولویت قراردادن شبه علم در مقابل دانش روان شناسی

ضرورت اولویت قراردادن شبه علم در مقابل دانش روان شناسی