مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 21:502024-01-20سياسي

حماسه 6 بهمن نقطه عطف تاریخ ایران در نخستین روزهای پیروزی انقلاب بود


امام جمعه آمل با اشاره به اینکه آیندگان باید به تاریخ خود ببالند و افتخار کنند، گفت: آمل شهر تاریخی است که حماسه ششم بهمن نقطه عطف مهمی در تاریخ انقلاب بوده و در پس آن اندیشه و فکر متعالی نهفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان آمل، حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان شامگاه امروز در آیین کاشت 67 اصله نهال به نام و یاد شهدای جنگل و حماسه ششم بهمن این شهرستان در حدفاصل پارک مینیاتوری تا پل شهدای ششم بهمن، اظهار کرد: در مکتب و مذهب مان هر هفته مناسبت های مختلف دینی، مذهبی، ملی و آیینی برگزار می کنیم که این آیین ها به عنوان نماد و المان های دین، مکتب و مذهب هستند.

وی افزود: با از بین رفتن آیین و نمادها چیزی به عنوان هویت برای آن ملت به جای نمی ماند هرچند در شهرهای مکه و مدینه کشور عربستان بیش از 90 درصد آثار اسلامی از بین رفته، و بسیاری از کوه های تاریخی نابود شد و جای آن را کاخ پادشاهان عربستان گرفته است.

امام جمعه آمل تصریح کرد: وقتی بخواهیم دین، مذهب و مکتب یک کشور را از بین ببریم باید همه نشانه ها را از میان برداریم تا کم کم واقعیت ها تبدیل به افسانه و خیال شود.

یعقوبیان با اعلام اینکه امروزه در میراث فرهنگی بسیار به دنبال حفظ و حراست از آثار باستانی و مکان های تاریخی هستند، یادآور شد: زیرا اماکن تاریخی نشانه، اصل و ریشه یک دین،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حماسه 6 بهمن نقطه عطف تاریخ ایران در نخستین روزهای پیروزی انقلاب بود

حماسه 6 بهمن نقطه عطف تاریخ ایران در نخستین روزهای پیروزی انقلاب بود