مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 10:352024-01-10بين الملل

رویترز: تردد نفت کش ها در دریای سرخ بر خلاف کشتی های کانتینری وضعیت باثباتی دارد


رویترز گزارش داد با وجود تداوم حملات یمنی ها، رفت و آمد کشتی های حامل نفت و سوخت در دریای سرخ طی ماه دسامبر وضعیت باثباتی داشت و معدود کشتی های تغییر مسیر داده وابسته به آمریکا و اسراییل بودند.

- گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، تحلیل رویترز از داده های مربوط به ردیابی کشتی ها حاکی است که تردد کشتی های حامل نفت و  سوخت در دریای سرخ در ماه دسامبر ثابت و برقرار بوده با وجود اینکه بسیاری از کشتی های کانتینری به دلیل حملات یمنی ها مسیر خود را تغییر دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز، این حملات منجر به افزایش شدید هزینه های حمل و نقل و حق بیمه شده، اما تأثیر آنها بر ترانزیت نفت کمتر از حد انتظار بوده و شرکت های کشتیرانی همچنان از کریدور اصلی شرق به غرب(تنگه باب المندب) استفاده می کنند،زیرا یمنی ها که می گویند کشتی هایی را که به سمت اسراییل می رفتند هدف قرار داده اند، عمدتا به محموله های کالاهای غیرنفتی حمله کرده اند.

 اولین حمله نیروهای مسلح یمن به کشتی های وابسته به رژیم صهیونیستی در بحبوحه تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه مربوط به نوزدهم نوامبر بود که یک کشتی ویژه حمل خودرو به نام گلکسی لیدر را هدف گرفتند؛ به دنبال آن چندین کشتی دیگر هم که عازم سرزمین های اشغالی بودند با اخطار یا حمله نیروهای مسلح یمن روبه رو شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویترز: تردد نفت کش ها در دریای سرخ بر خلاف کشتی های کانتینری وضعیت باثباتی دارد

رویترز: تردد نفت کش ها در دریای سرخ بر خلاف کشتی های کانتینری وضعیت باثباتی دارد