مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 18:002023-12-27اقتصادي

نانوبتن های ساخت نخبگان ایران ساختمان را مقابل زلزله مقاوم می کند


متخصصان یک شرکت دانش بنیان موفق به ابداع نانو بتن فوق سبک سازه ای شده اند که ضمن کاهش سیمان مصرفی در فرایند تولید بتن موجب افزایش مقاومت و استحکام لرزه ای سازه ها می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگاری فارس به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، متخصصان یک شرکت دانش بنیان موفق به ابداع نانو بتن فوق سبک سازه ای شده اند که ضمن کاهش سیمان مصرفی در فرایند تولید بتن موجب افزایش مقاومت و استحکام لرزه ای سازه ها می شود.

این شرکت طی سال های متمادی تجربه تولید نانو بتن در حال حاضر علاوه بر تولید انحصاری بتن سبک سازه ای در کشور، با تکیه بر توانمندی واحد تحقیق و توسعه خود، به عنوان یک شرکت پیشرو در حوزه تکنولوژی بتن، انواع بتن های خاص مورد نیاز طراحان و پروژه ها را با ویژگی های سفارشی در زمینه مقاومت، کارآیی، رنگ و کیفیت ظاهری ارائه می کند.

  سالانه حدود 80 میلیون متر مکعب بتن در کشور تولید می شود که بخش عظیمی از آن فاقد کیفیت مطلوب بوده و یا برای رسیدن به مقاومت مورد نظر، به میزان سیمان در بتن افزوده می شود.

 به طوری که سرانه مصرف سیمان در کشور به طور میانگین 1.

5 برابر سرانه مصرف جهانی و حدود پنج برابر سرانه مصرف در کشورهای پیشرفته است و از آن جایی که تولید سیمان به دلیل مصرف بالای سوخت های فسیلی و تولید ریزگردها جزو آلاینده ترین صنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نانوبتن های ساخت نخبگان ایران ساختمان را مقابل زلزله مقاوم می کند

نانوبتن های ساخت نخبگان ایران ساختمان را مقابل زلزله مقاوم می کند